Oktatás – három dimenzióban

Hogyan használható a virtuális valóság az oktatásban, mi köti össze a MOME média dizájner és az ELTE programtervező matematikus hallgatóját? Turcsányi-Szabó Mártával készített interjút olvashatjátok.

Diriczi Zsombor2011. április 8. | Utolsó módosítás: 2011. április. 8. 4:56

Az egyetemi oktatást érintően milyen változások jelennek meg? 

A TÁMOP-projekten belül azt vállaltuk, hogy a leendő Médiainformatika szakirányon kialakítunk egy Kreatív média blokkot, annak új óráihoz munkafüzeteket és oktatási segédanyagokat dolgozunk ki.  Terveink szerint ősztől indulna ez a mesterképzés, de már ebben a tanévben specializációként meghirdettünk a tárgyakat. Az első tapasztalatok nagyon biztatóak, a hallgatók nagyon motiváltak és lelkesek. A képzés során készülő modellek és technológiák széles körben felhasználhatóak, az interaktív múzeumi technológiáktól kezdve egészen a művészi dizájnig. Élő és folyamatos kapcsolatot alakítottunk ki a MOME-vel, hiszen az ő média dizájnereik kreatív ötleteinek megvalósításához elengedhetetlen alapot nyújtanak hallgatóink programozási ismeretei. Nemcsak oktatásról beszélünk azonban, hanem egy olyan virtuális világot építünk fel, amely a hallgatók mindennapjaivá válhat. Az Informatikai Kar Nyílt Napján már látható volt, hogy a QR-kódokkal felszerelt Informatikai Kar a legmodernebb technológiákkal könnyíti meg a hallgatók életét. (Bővebben) A MOME-n nemrég meghirdetett QR-kódos kurzusfoglalkozáson pedig a technológia művészi elképzeléseire láthattunk kidolgozott példákat.

Teljes cikk: www.pk.elte.hu

A szerzőről

Diriczi Zsombor

Én szerkesztem most ezt az oldalt. Még rengeteg munka lesz vele, de élvezem. Kövessetek <a href="https://twitter.com/#!/d_zsombor">Twitteren</a>!

Tiéd lehet az első vélemény!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!