Impozáns tervek, rögös utak
Tisztségviselő, gyakorlatvezető, mesterszakos hallgató és diplomás programozó egy személyben. Az infokaros Cserép Máté lett az ELTE EHÖK új tudományos referense – Interjú.
2011. szeptember 30. | Utolsó módosítás: 2012. február. 19. 21:48Számos pozíciót töltöttél be már az IK Hallgatói Önkormányzatában is. Mi motivált abban, hogy elvállald az ELTE EHÖK tudományos referensi posztját?
Előző tisztségeim is többé-kevésbé kapcsolódtak ehhez a területhez. Amikor két éve elkezdtem a HÖK-özést, ugyanebben a munkakörben szorgoskodtam, csak nem egyetemi, hanem kari szinten. A Tanulmányi Bizottság elnökeként szintén a feladatkörömhöz tartozott a tudományos szféra. Innen jött számomra az inspiráció, ráadásul ilyen szempontból nem is nevezhető ez nagy váltásnak.
Mit tartasz a legfontosabb célkitűzésednek a ciklusod során?
Szeretném, ha az összes programomban megfogalmazott dolog részben vagy egészben megvalósításra kerülne. Ha valamit mindenképpen ki kellene emelni, akkor az a honorácior státusz lenne. Ezzel már két elődöm is foglalkozott, és ami azt illeti, hosszú út áll még a befejezésig. Gyakorlatban ez eddig csak a BTK-n és a PPK-n valósult meg, nagyon nagy eredmény lenne, ha sikerülne teljesen megvalósítani.
Milyen irányelveket vallasz a munkád során?
Fontosnak tartom a pontos és precíz munkavégzést. Ezt nem csak magamtól szoktam elvárni, hanem azoktól is, akikkel együtt dolgozom. Lényeges, hogy a munka ne félmunka legyen, és a körülményekhez képest maximális szinten legyen elvégezve.
Feladatból nincs hiány: mesterszakos hallgató és gyakorlatvezető is vagy a HÖK mellett. Hogy tudod mindet a legmagasabb fokon művelni?
Ez egy nagyon jó kérdés. Alapvetően igaz, hogy rengeteg szabadidőm megy el, főleg a Hallgatói Önkormányzatra. Viszont szeretem csinálni, érdekelnek a közéleti tevékenységek. Örülök annak is, ha a hallgatóknak tudok segíteni. Másképp nem is lehetne ezt űzni, mert akkor előbb-utóbb abbahagyná az ember.
Ha már szóba kerültek a hallgatók: hogyan látod az utánpótlás helyzetét?
A graduális képzésben részt vevő tanulóknak nem kötelező kutatási vagy tudományos tevékenységet végezniük, ellentétben a doktoranduszokkal. Előbbieket, főleg ha tehetségesek, motiválni kell ilyen jellegű programokra. Sajnos a hallgatóknak kisebb a rálátása a posztgraduális képzésekre. Ezért is nélkülözhetetlen a különböző HÖK-ökben a doktoranduszi képviselet, a velük való aktív kapcsolattartás.
Spiller András
ELTE Online